SPIS TRECI:

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO NORNO.PL

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAY

  4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOCI ZA PRODUKT

  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

  6. REKLAMACJA PRODUKTU

  7. POZASDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTPU DO TYCH PROCEDUR

  8. PRAWO ODSTPIENIA OD UMOWY

  9. POSTANOWIENIA DOTYCZCE PRZEDSIBIORCÓW

  10. POSTANOWIENIA KOCOWE

  11. WZÓR FORMULARZA ODSTPIENIA OD UMOWY

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. 1.1.  Sklep Internetowy dostpny pod adresem internetowym www.norno.pl prowadzony jest przez PIOTRA SZAFRANIEC prowadzcego działalność gospodarczą pod firmą Dobre Stopnie PIOTR SZAFRANIEC wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnoci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właciwego do spraw gospodarki, posiadajcego: adres miejsca wykonywania działalnoci i adres do dorcze: Czyew 46, 09-540 Sanniki, NIP 9710729229, REGON 387869844, adres poczty elektronicznej: kontakt@norno.pl, numer telefonu: 665650506.

  2. 1.2.  Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsibiorców korzystajcych ze Sklepu Internetowego, chyba e dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.

  3. 1.3.  Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w zwizku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatnoci opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatnoci zawiera przede wszystkim zasady dotyczce przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotycz, a take informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzdzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie zwizane z tym podanie danych osobowych przez korzystajcego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeeniem wyjtków wskazanych w polityce prywatnoci (zawarcie umowy oraz obowizki ustawowe Sprzedawcy).

1.4. Definicje:

  1. 1.4.1.  DZIEROBOCZY–jedendzieodponiedziałkudopitkuzwyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  2. 1.4.2.  FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostpny w Sklepie Internetowym umoliwiajcy złoenie Zamówienia, w szczególnoci poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz okrelenie warunków Umowy Sprzeday, w tym sposobu dostawy i płatnoci.

  3. 1.4.3.  KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadajca pełną zdolność do czynnoci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowizujce take osoba fizyczna posiadajca ograniczoną zdolność do czynnoci prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadajca osobowoci prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzeday ze Sprzedawc.

  4. 1.4.4.  KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

  5. 1.4.5.  NEWSLETTER–UsługaElektroniczna,elektronicznausługadystrybucyjna wiadczona przez Usługodawcę za porednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umoliwia wszystkim korzystajcym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treci kolejnych edycji newslettera zawierajcego informacje o Produktach, nowociach i promocjach w Sklepie Internetowym.

Strona 8

  1. 1.4.6.  PRODUKT – dostpna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma bdca przedmiotem Umowy Sprzeday midzy Klientem a Sprzedawc.

  2. 1.4.7.  REGULAMIN–niniejszyregulaminSklepuInternetowego.

  3. 1.4.8.  SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostpny pod

    adresem internetowym: www.norno.pl.

  4. 1.4.9.  SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – PIOTR SZAFRANIEC prowadzcy

    działalność gospodarczą pod firmą Dobre Stopnie PIOTR SZAFRANIEC wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnoci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właciwego do spraw gospodarki, posiadajcy: adres miejsca wykonywania działalnoci i adres do dorcze: Czyew 46, 09-540 Sanniki, NIP 9710729229, REGON 387869844, adres poczty elektronicznej: kontakt@norno.pl, numer telefonu: 665650506.

1.4.10.UMOWA SPRZEDAY – umowa sprzeday Produktu zawierana albo zawarta midzy Klientem a Sprzedawcą za porednictwem Sklepu Internetowego.

1.4.11.USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa wiadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za porednictwem Sklepu Internetowego.

1.4.12.USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadajca pełną zdolność do czynnoci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowizujce take osoba fizyczna posiadajca ograniczoną zdolność do czynnoci prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadajca osobowoci prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną –korzystajca lub zamierzajca korzystać z Usługi Elektronicznej.

1.4.13.USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

1.4.14. ZAMÓWIENIE – owiadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzajce bezporednio do zawarcia Umowy Sprzeday Produktu ze Sprzedawc.

2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostpne są nastpujce Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia oraz Newsletter.

2.1.1. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złoenie Zamówienia nastpuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) klikniciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamawiam i płac” – do tego momentu istnieje moliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu naley kierować się wywietlanymi komunikatami oraz informacjami dostpnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbdne jest podanie przez Klienta nastpujcych danych dotyczcych Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczcych Umowy Sprzeday: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatnoci. W wypadku Klientów niebdcych konsumentami niezbdne jest take podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia wiadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakoczeniu z chwilą złoenia Zamówienia za jego porednictwem albo z chwilą wczeniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego porednictwem przez Usługobiorc.

Strona 8

2.1.2.1.

2.1.2. Newsletter – na Newsletter mona się zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie składania Zamówienia – z chwilą złoenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter

Usługa Elektroniczna Newsletter wiadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma moliwość, w kadej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególnoci za porednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@norno.pl lub też pisemnie na adres: Czyew 46, 09-540 Sanniki.

  1. 2.2.  Wymagania techniczne niezbdne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urzdzenie multimedialne z dostpem do Internetu; (2) dostp do poczty elektronicznej; (3) przegldarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przegldarce internetowej moliwoci zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  2. 2.3.  Usługobiorca obowizany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami majc na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własnoci intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowizany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowizuje zakaz dostarczania treci o charakterze bezprawnym.

  3. 2.4.  Tryb postpowania reklamacyjnego dotyczcy Usług Elektronicznych:

2.4.1. Reklamacje zwizane ze wiadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje zwizane z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca moe składać na przykład:

pisemnie na adres: Czyew 46, 09-540 Sanniki; kontakt@norno.pl

2.4.1.1.
2.4.1.2. w formie elektronicznej za po
rednictwem poczty elektronicznej na adres:

  1. 2.4.2.  ZalecasipodanieprzezUsługobiorcwopisiereklamacji:(1)informacji i okolicznoci dotyczcych przedmiotu reklamacji, w szczególnoci rodzaju i daty wystpienia nieprawidłowoci; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składajcego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawc. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złoonych z pominiciem zalecanego opisu reklamacji.

  2. 2.4.3.  Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę nastpuje niezwłocznie, nie póniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złoenia.

3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAY

  1. 3.1.  Zawarcie Umowy Sprzeday midzy Klientem a Sprzedawcą nastpuje po uprzednim złoeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1 Regulaminu.

  2. 3.2.  Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu bdcego przedmiotem Zamówienia, a take o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie mona ustalić wysokoci tych opłat – o obowizku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym take w chwili wyraenia przez Klienta woli zwizania się Umową Sprzeday.

  3. 3.3.  Procedura zawarcia Umowy Sprzeday w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówie

    1. 3.3.1.  Zawarcie Umowy Sprzeday midzy Klientem a Sprzedawcą nastpuje po uprzednim złoeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1 Regulaminu.

    2. 3.3.2.  Po złoeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednoczenie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjcie do realizacji nastpuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomoci e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej owiadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjciu do realizacji

Strona 8

oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzeday. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyszej wiadomoci e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzeday midzy Klientem a Sprzedawc.

3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostpnienie Klientowi treci zawieranej Umowy Sprzeday nastpuje poprzez (1) udostpnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomoci e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzeday jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostpnia Klientowi nastpujce sposoby płatnoci z tytułu Umowy Sprzeday:

4.2. Termin płatnoci:

  1. 4.1.1.  PłatnośćprzelewemnarachunekbankowySprzedawcy.

  2. 4.1.2.  Płatnoci elektroniczne i płatnoci kartą płatniczą Visa, Visa Electron,

    MasterCard, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,

4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatnoci przelewem, płatnoci elektronicznych albo płatnoci kartą płatnicz, Klient obowizany jest do dokonania płatnoci w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzeday.

  1. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

    1. 5.1.  Dostawa Produktu dostpna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    2. 5.2.  Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba e Umowa Sprzeday stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty

      za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczcej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym take w chwili wyraenia przez Klienta woli zwizania się Umową Sprzeday.

    3. 5.3.  Sprzedawca udostpnia Klientowi nastpujce sposoby dostawy Produktu: 5.3.1. Przesyłkakurierska.

      5.3.2. Przesyłkapaletowa.

    4. 5.4.  Termin realizacji zamówienia jest indywidualnie ustalany dla kadego produktu i jest liczony od dnia potwierdzenia wpływu nalenoci. Zazwyczaj wynosi około 30 dni roboczych, chyba e w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Pocztek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w nastpujcy sposób:

      5.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatnoci przelewem, płatnoci elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

  2. REKLAMACJA PRODUKTU

    1. 6.1.  Podstawa i zakres odpowiedzialnoci Sprzedawcy wzgldem Klienta, jeeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawn(rkojmia) są okrelone powszechnie obowizujcymi przepisami prawa, w szczególnoci w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).

    2. 6.2.  Sprzedawca obowizany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczce odpowiedzialnoci Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są okrelone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczcej reklamacji.

    3. 6.3.  Reklamacja moe zostać złoona przez Klienta na przykład:

      1. 6.3.1.  pisemnienaadres:Czyew46,09-540Sanniki;

      2. 6.3.2.  w formie elektronicznej za porednictwem poczty elektronicznej na

        adres: kontakt@norno.pl.

    4. 6.4.  Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okolicznoci dotyczcych przedmiotu reklamacji, w szczególnoci rodzaju i daty wystpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodnoci z Umową Sprzeday lub owiadczenia o obnieniu ceny albo odstpieniu od Umowy Sprzeday; oraz (3) danych kontaktowych składajcego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawc. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złoonych z pominiciem zalecanego opisu reklamacji.

    5. 6.5.  Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie póniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złoenia. Jeeli Klient bdcy konsumentem, wykonujc uprawnienia z tytułu rkojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunicia wady albo złoył owiadczenie o obnieniu ceny, okrelajc kwot, o którą cena ma być obniona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uwaa siżądanie to uznał za uzasadnione.

Strona 8

  1. 6.6.  Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rkojmi, jest obowizany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Czyew 46, 09-540 Sanniki. W przypadku Klienta bdcego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca. Jeeli ze wzgldu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta bdcego konsumentem byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowizany jest udostpnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

  2. 6.7.  Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rkojmi za Produkt wobec Klienta niebdcego konsumentem zostaje wyłączona.

  1. POZASDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTPU DO TYCH PROCEDUR

    1. 7.1.  Szczegółowe informacje dotyczce moliwoci skorzystania przez Klienta bdcego konsumentem z pozasdowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostpu do tych procedur dostpne są na stronie internetowej Urzdu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

    2. 7.2.  Przy Prezesie Urzdu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa take punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstaców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest midzy innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczcych pozasdowego rozwizywania sporów konsumenckich.

    3. 7.3.  Konsument posiada nastpujce przykładowe moliwoci skorzystania z pozasdowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszcze: (1) wniosek o rozstrzygnicie sporu do stałego polubownego sdu konsumenckiego (wicej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasdowego rozwizania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (wicej informacji na stronie inspektora właciwego ze wzgldu na miejsce wykonywania działalnoci gospodarczej przez Sprzedawc); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych naley ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są midzy innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

    4. 7.4.  Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostpna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomidzy konsumentami i przedsibiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsibiorców dążących do pozasdowego rozstrzygnicia sporu dotyczcego zobowizań umownych wynikajcych z internetowej umowy sprzeday lub umowy o wiadczenie usług (wicej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzdu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

  2. PRAWO ODSTPIENIA OD UMOWY

    1. 8.1.  Konsument, który zawarł umowę na odległość, moe w terminie 14 dni kalendarzowych odstpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjtkiem kosztów okrelonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie owiadczenia przed jego upływem. Owiadczenie o odstpieniu od umowy moe zostać złoone na przykład:

      1. 8.1.1.  pisemnienaadres:Czyew46,09-540Sanniki;

      2. 8.1.2.  w formie elektronicznej za porednictwem poczty elektronicznej na

        adres: kontakt@norno.pl

    2. 8.2.  Przykładowy wzór formularza odstpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostpny jest w pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce dotyczcej odstpienia od umowy. Konsument moe skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowizkowe.

    3. 8.3.  Bieg terminu do odstpienia od umowy rozpoczyna si:

      1. 8.3.1.  dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, bdc zobowizany do przeniesienia jego własnoci (np. Umowa Sprzeday) – od objcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewonik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objcia w posiadanie pierwszego z Produktów;

      2. 8.3.2.  dlapozostałychumów–oddniazawarciaumowy.

    4. 8.4.  W przypadku odstpienia od umowy zawartej na odległość umowę uwaa się za niezawart.

    5. 8.5.  Sprzedawca ma obowizek niezwłocznie, nie póniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania owiadczenia

      konsumenta o odstpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatnoci, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjtkiem dodatkowych kosztów wynikajcych z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtaszy zwykły sposób dostawy dostpny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatnoci przy uyciu takiego samego sposobu płatnoci, jakiego uył konsument, chyba e konsument wyranie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże si

Strona 8

dla niego z adnymi kosztami. W przypadku dokonania płatnoci przy uyciu karty płatniczej zwrot rodków nastpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, za pomocą której dokonano zapłaty. Jeeli Sprzedawca nie zaproponowałe sam odbierze Produkt od konsumenta, moe wstrzymać się ze zwrotem płatnoci otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zalenoci od tego, które zdarzenie nastpi wczeniej.

  1. 8.6.  Konsument ma obowizek niezwłocznie, nie póniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upowanionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba e Sprzedawca zaproponowałe sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument moe zwrócić Produkt na adres: Czyew 46, 09-540 Sanniki.

  2. 8.7.  Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartoci Produktu bdce wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczajcy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  3. 8.8.  Moliwe koszty zwizane z odstpieniem przez konsumenta od umowy, które obowizany jest ponieść konsument:

    1. 8.8.1.  Jeeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtaszy zwykły sposób dostawy dostpny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowizany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

    2. 8.8.2.  Konsument ponosi bezporednie koszty zwrotu Produktu. W przypadku produktów, które nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą (przesyłki gabarytowe), konsument moe ponieść wysze koszty ich odesłania, zgodnie z poniszym przykładowym cennikiem jednego z przewoników: https://www.epaka.pl/cennik-przesylek/dhl.

    3. 8.8.3.  W przypadku Produktu bdcego usług, której wykonywanie – na wyrane żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowizek zapłaty za wiadczenia spełnione do chwili odstpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionegowiadczenia, z uwzgldnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawobliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego wiadczenia.

  4. 8.9.  Prawo odstpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

8.9.1. (1) o wiadczenie usług, jeeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczciem wiadczenia, e po spełnieniu wiadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zaley od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystpić przed upływem terminu do odstpienia od umowy; (3) w której przedmiotem wiadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem wiadczenia jest Produkt ulegajcy szybkiemu zepsuciu lub majca krótki termin przydatnoci do uycia; (5) w której przedmiotem wiadczenia jest Produkt dostarczany w zapiecztowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie mona zwrócić ze wzgldu na ochronę zdrowia lub ze wzgldów higienicznych, jeeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem wiadczenia sProdukty, które po dostarczeniu, ze wzgldu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem wiadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzeday, a których dostarczenie moe nastpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zaley od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyranie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeeli Sprzedawca wiadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbdne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9)

Strona 8

w której przedmiotem wiadczenia są nagrania dwikowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapiecztowanym opakowaniu, jeeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjtkiem umowy o prenumerat; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o wiadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług zwizanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeeli w umowie oznaczono dzień lub okreswiadczenia usługi; (13) o dostarczanie treci cyfrowych, które nie są zapisane na noniku materialnym, jeeli spełnianie wiadczenia rozpoczęło się za wyraną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstpienia od umowy.

8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczce konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta bdcego osobą fizyczną zawierajcą umowę bezporednio zwizaną z jej działalnocią gospodarcz, gdy z treci tej umowy wynika, e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikajcego w szczególnoci z przedmiotu wykonywanej przez nią działalnoci gospodarczej, udostpnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnoci Gospodarczej.

9. POSTANOWIENIA DOTYCZCE PRZEDSIBIORCÓW

  1. 9.1.  Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebdcego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebdcego take osobą fizyczną zawierajcą umowę bezporednio zwizaną z jej działalnocią gospodarcz, gdy z treci tej umowy wynika, e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikajcego w szczególnoci z przedmiotu wykonywanej przez nią działalnoci gospodarczej, udostpnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnoci Gospodarczej.

  2. 9.2.  Sprzedawcy przysługuje prawo odstpienia od Umowy Sprzeday w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstpienie od Umowy Sprzeday w tym wypadku moe nastpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta adnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

  3. 9.3.  Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostpne sposoby płatnoci, w tym take wymagać dokonania przedpłaty w całoci albo części i to niezalenie od wybranego przez Klienta sposobu płatnoci oraz faktu zawarcia Umowy Sprzeday.

  4. 9.4.  Usługodawca moe wypowiedzieć umowę wiadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego owiadczenia.

  5. 9.5.  Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez wzgldu na jej podstawę prawn, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokoci zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzeday, nie wicej jednak niż do kwoty jednego tysica złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorc/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym take w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzeday lub niezwizanych z Umową Sprzeday. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialnoci z tytułu utraconych korzyci. Sprzedawca nie ponosi take odpowiedzialnoci za opónienie w przewozie przesyłki.

  6. 9.6.  Wszelkie spory powstałe pomidzy Sprzedawc/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sdowi właciwemu ze wzgldu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

10. POSTANOWIENIA KOCOWE

10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w jzyku polskim. 10.2. Zmiana Regulaminu:

10.2.1.Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z wanych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatnoci i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

10.2.2.W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze cigłym (np. wiadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorc, jeeli zostały zachowane wymagania okrelone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia

Strona 8

powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyszeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstpienia od umowy.

10.2.3.W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy cigłe (np. Umowa Sprzeday) zmiany Regulaminu nie bdą aden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejcia w ycie zmian Regulaminu, w szczególnoci zmiany Regulaminu nie bdą miały wpływu na już składane lub złoone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzeday.

10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowizujce przepisy prawa polskiego, w szczególnoci: Kodeksu Cywilnego; ustawy o wiadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właciwe przepisy powszechnie obowizujcego prawa.

11. WZÓR FORMULARZA ODSTPIENIA OD UMOWY
(ZA
ŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

– Adresat:

Wzór formularza odstpienia od umowy
(formularz ten naley wypełnić i odesłać tylko w przypadku chci odstpienia od umowy)

Dobre Stopnie PIOTR SZAFRANIEC Czyew 46, 09-540 Sanniki norno.pl kontakt@norno.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuj/informujemy(*) o moim/naszym odstpieniu od umowy sprzeday nastpujcych rzeczy(*) umowy dostawy nastpujcych rzeczy(*) umowy o dzieło polegajcej na wykonaniu nastpujcych rzeczy(*)/o wiadczenie nastpujcej usługi(*)

  • –  Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

  • –  Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

  • –  Adres konsumenta(-ów)

  • –  Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

  • –  Data

    (*) Niepotrzebne skreli.

Strona 8

Wybór produktu

Wybierz swój wymarzony stół

Wpłata

Opłać zamówienie w całości lub w części

Realizacja

Stół będzie gotowy w 4 - 6 tygodni

Dostawa

Dostarczymy stół w 3 - 5 dni roboczych